Як не завалити пітчинг

Фіналісти ХІІ Міжнародного медіафестивалю «Дитятко» в режимі online занурились у жанр вигаданого кінематографічного світу разом із Юрієм Ковальовим – талановитим режисером першого українського фентезі «Сторожова застава».
Зокрема, режисер розповів про свій шлях від короткометражних відеоробіт до повноцінного кіно, як саме зародилась ідея зняти фентезі на основі роману «Сторожова застава» Володимира Рутківського, а також поділився з молоддю своїми секретами вдалого пітчингу та виділив основні моменти, на які треба звернути увагу.
«Україна переживає нині складний, але водночас надзвичайно цікавий та динамічний період у кіноіндустрії. Ми маємо колосальний потенціал, багато талановитих людей – художників, режисерів, операторів, акторів, композиторів та значні досягнення у галузі кіновиробництва. Й моя дебютна повнометражна робота «Сторожова застава» тому підтвердження», – розповів Юрій Ковальов.
Для того, щоб втілити свій проєкт в життя кожен режисер переживає важкий та відповідальний момент – пошук цілеспрямованого фінансового партнерства для зйомок кінокартини, й тут необхідно володіти досвідом вдалого пітчингу. Його мета в тому, що режисер повинен довести експертному середовищу, що він володіє необхідними навичками і розумінням всієї палітри режисерських виразних засобів.
«Режисерові необхідно чітко викладати думки, вміти привернути на свій бік експертів, впевнено і натхненно описати свої ідеї і справити враження людини, яка розуміє, чого вона хоче. А для того, щоб бути максимально переконливим у пітчингу та отримати гроші на проєкт, я користуюся двома складовими: по-перше раціональністю, а по-друге емоційністю».
Також серед найважливішого у виступі, вважає Юрій Ковальов, сама ілюстрація кінороботи. На його переконання, не обов’язково витрачати великі кошти на знімання прототипу американського тізеру, але оживити свою картину необхідно, тоді вона обов’язково закарбується в пам’яті.
«Саме так сталося з фільмом «Сторожова застава». Коштів на дорогі костюми з обладунками, реквізит тощо ми не мали. Тому вирішили створити аніматику, ожививши розкадрування. Як результат, отримали мініфільм, який стисло розповідав увесь сценарій до кульмінаційного моменту, а далі інтрига», – поділився режисер.
Кожному, хто хоче опанувати режисерської професією, Юрій Ковальов порадив дивитися якомога більше фільмів, знайомитися з шедеврами світового кінематографа, а також переглядати усі нові стрічки: «Намагайтеся ставитися до кожної картини критично, шукайте помилки, недоліки та виявляйте найбільш вдалі сцени. А взагалі-то вищий клас майстерності переглядати фільм без звуку – в цей момент фокусуєшся лише на те, як розвивається розповідь через картинку».