Підготовка до пітчингу – окрема грань роботи з проектами

Про це сьогодні розповіла учасникам фестивалю «Дитятко» доктор мистецтвознавства, професор, декан факультету кіно-, телемистецтва Харківської державної академії культури Зоя Алфьорова.
За її словами, йдучи на пітчинг, учаснику, перш за все, необхідно визначити мету, з якою він приймає в ньому участь.
Це може бути або необхідність в підтримці студії, або презентація свого бренду. Виходячи з цього й обирається стратегія, під яку підлаштовується структура пітчингу.

«Потрібно зрозуміти, чому ви хочете навчитися: комунікації, режисурі або продавати продукт. Участь в будь-який діяльності має бути осмисленою, а значить – відображати ваші реальні мотиви», – зазначає Зоя Алфьорова.
«Припустимо, ви зрозуміли мотиви фінансування проекту. Тепер ви повинні визначити ваш тип пітчингу, – додала експерт. – Не розуміння мети пітчингу – найпоширеніша помилка його учасників».
Так, спікер ознайомила учасників фестивалю з видами пітчингу.
Продюсерський пітчинг – коли продюсер має ідею, проект, але йому не вистачає якоїсь частини фінансів і він звертається до фінансових організаторів або експертів пітчингу для того, щоб добрати грошей на нього. Продюсер доводить, що його проект – реалістичний. Це стосується адекватного усвідомлення своїх ресурсів, того, яка сума піде на рекламу, перед- і постпродакшн.
Режисерський пітчинг. Його мета в тому, що режисер повинен довести експертному середовищу, що він володіє необхідними навичками і розумінням всієї палітри режисерських виразних засобів, тобто вміє правильно провести кастинг, підібрати знімальну команду, володіє мізансценуванням і умінням комунікувати із знімальною групою грамотно. Режисерський пітчинг – свого роду самопрезентація режисера як творчої одиниці. Саме під його ім’я даються гроші.
Нарешті, сценарний пітчинг – в ньому йдеться про продаж інтелектуального нереалізованого продукту. Продаж на рівні сценарної заявки, синопсиса або сценарія.
«Визначення життєздатності сценарію – його правильна драматургічна конструкція», – підкреслила Зоя Алфьорова.


Як розповіла експерт, учасники сценарного пітчингу повинні вміти чітко визначати тему і ідею твору.
«Тема – основна проблема, порушена в екранному творі. Вона відображається в назві. Ідея – основна думка, те, до чого читаючи сценарій, або дивлячись фільм глядач повинен прийти. Також необхідно знати тип конфлікту. Жодна драматургічна конструкція не обходиться без нього. Він може бути закритим або відкритим, внутрішнім або зовнішнім», – додала спікер.